Branding

JA! Financiële planning

6 minuten leestijd

Project omschrijving

Heb je een financiële vraag? Of wil je gewoon eens praten over financiën in het algemeen? Dat kan allemaal met Jeroen Alkemade. Jeroen mag zichzelf expert noemen op dit gebied en hier wil hij graag mensen mee verder helpen, want dit is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Vanuit deze passie heeft hij zich in 2022 ingeschreven bij de KVK en heeft hij onderzocht wat hij allemaal nodig had om zijn bedrijf, JA! Financiële planning, goed van de grond te zetten en zichtbaar te laten zijn voor zijn doelgroep. Hier heeft hij Dissabrand voor ingeschakeld.
Eén gegeven stond vast: er moet een fiets verwerkt worden in de huisstijl. Niet omdat fietsen zo’n grote passie van Jeroen is, maar omdat hij thuis een kunstwerk heeft hangen van een man op een fiets die uitkijkt naar de verte, naar zijn toekomst. Deze visie is de basis van JA! Financiële planning, dus hebben we er alles aan gedaan om dit gegeven toe te passen.

Zakelijke, vertrouwde kleuren met een tikkeltje speelsheid zijn uitgekozen voor de verdere uitwerking van het concept. Dit in combinatie met een strak, open lettertype. Toen deze basis samen met het logo was ontworpen en vastgesteld, konden we aan de slag met de verdere uitwerking van de branding van JA! Financiële planning. Hierbij was de communicatie op de website en in zijn advertenties en flyers ook een belangrijk onderwerp. De tone of voice is bepaald in overleg met Jeroen en wat hij een prettige benadering vindt naar zijn klanten. Hij wilde het graag toegankelijk, laagdrempeling en persoonlijk houden.

Het leuke aan JA! is dat hij een perfectionist is. De huisstijl die voor hem is gecreëerd, moest dan ook in elk detail terugkomen, omdat hij bij zijn klanten een goede eerste, tweede en oneindige indruk wil achterlaten.
Eén gegeven stond vast: er moet een fiets verwerkt worden in de huisstijl. Niet omdat fietsen zo’n grote passie van Jeroen is, maar omdat hij thuis een kunstwerk heeft hangen van een man op een fiets die uitkijkt naar de verte, naar zijn toekomst. Deze visie is de basis van JA! Financiële planning, dus hebben we er alles aan gedaan om dit gegeven toe te passen.

Zakelijke, vertrouwde kleuren met een tikkeltje speelsheid zijn uitgekozen voor de verdere uitwerking van het concept. Dit in combinatie met een strak, open lettertype. Toen deze basis samen met het logo was ontworpen en vastgesteld, konden we aan de slag met de verdere uitwerking van de branding van JA! Financiële planning. Hierbij was de communicatie op de website en in zijn advertenties en flyers ook een belangrijk onderwerp. De tone of voice is bepaald in overleg met Jeroen en wat hij een prettige benadering vindt naar zijn klanten. Hij wilde het graag toegankelijk, laagdrempeling en persoonlijk houden.

Het leuke aan JA! is dat hij een perfectionist is. De huisstijl die voor hem is gecreëerd, moest dan ook in elk detail terugkomen, omdat hij bij zijn klanten een goede eerste, tweede en oneindige indruk wil achterlaten.

Kleurgebruik

JA! Financiële planning had een zakelijke, maar frisse en toegankelijke uitstraling nodig. Blauw is een kleur die vertrouwen uitstraalt. Dit in combinatie met een heldere, lichte kleur blauw en een catchy limoengroene tint, maakt het kleurenpalet af om de gewenste uitstraling optimaal te maken.
#1b2741
#97c1db
#e2e729

Proces

De afbeelding van de man op de fiets met zijn blik op de toekomst was de basis van het concept. Deze illustratie geeft namelijk de visie weer van JA! Financiële planning. De gedetailleerde afbeelding maakte het een uitdaging om dit te verwerken in een strak en duidelijk logo. Het uiteindelijke logo, de kleurstelling en het gekozen lettertype zorgen uiteindelijk voor een strak geheel, welke is doorvertaald naar alle uitingen om JA! Financiële planning zo goed mogelijk aan de doelgroep te presenteren.

Resultaat

Wij gaan verder dan alle anderen

Het resultaat is een tevreden klant, die aan de slag kan met het werven van klanten door middel van zijn advertenties, zijn website en professionele producten, zoals een presentatiemap, enveloppen, briefpapier, visitekaartjes en persoonlijke kaarten die allemaal in de nieuwe huisstijl van JA! Financiële planning zijn gemaakt. Een goede start voor het bedrijf van Jeroen Alkemade.

Meer projecten zien?

OrganizeWise

OrganizeWise is toegewijd aan het creëren van structuur, ruimte en overzicht voor mensen en bedrijven. De nieuwe huisstijl straalt dit helemaal uit.

Mr. Rob Stone

Mr. Rob Stone is een urban chef die een explosie aan smaken creëert door het veelzijdige aanbod van de Caribische keukens te combineren. Met behulp van Dissabrand is zijn identiteit nu visueel.