Branding

Knip & Hip

4 minuten leestijd

Project omschrijving

Aniek van de Scheur is Knip & Hip in 2021 begonnen na zelf een aantal jaar werkervaring opgedaan te hebben als kapster. Zij had een duidelijk doel voor ogen wat betreft de visie en de identiteit van haar bedrijf. Om dit visueel te maken, heeft zij Dissabrand ingeschakeld. Natuurlijk zijn we nog in haar wensen en haar identiteit gedoken om eruit te kunnen halen wat erin zit.
De kernwaarden van Knip & Hip die vertaald moesten worden naar een visueel ontwerp waren ‘strak’, ‘luxe’ en zoals de naam al omschrijft ‘hip’. Hoewel het voor Aniek eigenlijk al duidelijk was wat ze ongeveer wilde uitstralen, is er toch nog een tweede concept voorgesteld op basis van een hele andere stijl en een heel ander kleurenpalet. Soms is het namelijk wel goed om de klant toch nog even te laten zien wat er allemaal mogelijk kan zijn en om een out of the box voorstel te doen.

Het uiteindelijke concept is dicht bij de identiteit van Aniek gebleven en wat zij mooi vindt. Hoewel het bij veel bedrijven of producten zeker niet het belangrijkste is of de eigenaar het zelf allemaal mooi vindt, omdat hierbij juist de doelgroep van het product het meeste telt, is dit bij Knip & Hip wel heel belangrijk. Aniek straalt op deze manier haar bedrijf uit en is hét visitekaartje van haar eigen business. Op deze manier trekt zij klanten aan die bij haar passen. Heel persoonlijk dus!
De kernwaarden van Knip & Hip die vertaald moesten worden naar een visueel ontwerp waren ‘strak’, ‘luxe’ en zoals de naam al omschrijft ‘hip’. Hoewel het voor Aniek eigenlijk al duidelijk was wat ze ongeveer wilde uitstralen, is er toch nog een tweede concept voorgesteld op basis van een hele andere stijl en een heel ander kleurenpalet. Soms is het namelijk wel goed om de klant toch nog even te laten zien wat er allemaal mogelijk kan zijn en om een out of the box voorstel te doen.

Het uiteindelijke concept is dicht bij de identiteit van Aniek gebleven en wat zij mooi vindt. Hoewel het bij veel bedrijven of producten zeker niet het belangrijkste is of de eigenaar het zelf allemaal mooi vindt, omdat hierbij juist de doelgroep van het product het meeste telt, is dit bij Knip & Hip wel heel belangrijk. Aniek straalt op deze manier haar bedrijf uit en is hét visitekaartje van haar eigen business. Op deze manier trekt zij klanten aan die bij haar passen. Heel persoonlijk dus!

Kleurgebruik

Het gebruik van zwart en goud was een grote wens van de eigenaresse van Knip & Hip. Voor de gouden kleur is voor het drukwerk gebruik gemaakt van goudfolie voor een luxe en catchy uitstraling van het bedrijf.
#be9f56
#000000

Proces

Voor Knip & Hip zijn twee hele uiteenlopende concepten voorgesteld. Concept 1 was helemaal gebaseerd op hoe Aniek het gevoel en de identiteit van haar bedrijf omschreef tijdens onze eerste afspraak. Toch is hier nog een tweede, out of the box, voorstel naast gepresenteerd om eens te kijken hoe hierop gereageerd werd door Knip & Hip. Aniek bleef vastberaden en de gouden kleur moest terugkomen in haar bedrijf. Vanuit de basis van concept 1 is de doorvertaling gemaakt naar visitekaartjes, raamstickers en cadeaukaarten. De afwerking met goudfolie mocht hierbij natuurlijk niet ontbreken!

Resultaat

Wij gaan verder dan alle anderen

Het resultaat is een strak en consistent design, welke door het gebruik van de combinatie van zwart en goud ook een luxe uitstraling heeft. De huisstijl van Knip & Hip is doorvertaald in verschillende communicatiemiddelen die Aniek in haar salon gebruikt.

Meer projecten zien?

OrganizeWise

OrganizeWise is toegewijd aan het creëren van structuur, ruimte en overzicht voor mensen en bedrijven. De nieuwe huisstijl straalt dit helemaal uit.

Mr. Rob Stone

Mr. Rob Stone is een urban chef die een explosie aan smaken creëert door het veelzijdige aanbod van de Caribische keukens te combineren. Met behulp van Dissabrand is zijn identiteit nu visueel.