Branding Packaging design

Mr. Rob Stone

6 minuten leestijd

Project omschrijving

Mr. Rob Stone creëert een explosie aan smaken door het veelzijdige aanbod van de Caribische keukens te combineren. Langs alle kusten komt inspiratie vandaan om je zo te verrassen met smaakvolle kruiden en mee te nemen in bijzondere combinaties zonder de herkenbaarheid en authenticiteit hierbij te verliezen. De passie voor Caribbean food vind je in alles terug! Met deze reden werd het tijd voor Mr. Rob Stone om zijn passie verder uit te gaan breiden.
Mr. Rob Stone had nog geen visuele identiteit. Een superleuke uitdaging dus! De doelgroep werd in kaart gebracht en Rob gaf aan wat hij belangrijk vindt aan hoe hij zijn bedrijf naar buiten wil brengen (en hoe absoluut niet, ook niet onbelangrijk). Dit zijn de belangrijkste aanknopingspunten om te beginnen aan een passend voorstel voor Mr. Rob Stone. Al vrij snel was duidelijk dat de identiteit van Mr. Rob Stone ‘Urban’ en ‘Bold’ moest uitstralen. Daarnaast moest het ook persoonlijk blijven. Volgens ons is dit aardig gelukt, maar oordeel vooral zelf!
Mr. Rob Stone had nog geen visuele identiteit. Een superleuke uitdaging dus! De doelgroep werd in kaart gebracht en Rob gaf aan wat hij belangrijk vindt aan hoe hij zijn bedrijf naar buiten wil brengen (en hoe absoluut niet, ook niet onbelangrijk). Dit zijn de belangrijkste aanknopingspunten om te beginnen aan een passend voorstel voor Mr. Rob Stone. Al vrij snel was duidelijk dat de identiteit van Mr. Rob Stone ‘Urban’ en ‘Bold’ moest uitstralen. Daarnaast moest het ook persoonlijk blijven. Volgens ons is dit aardig gelukt, maar oordeel vooral zelf!

Kleurgebruik

Om de urban uitstraling die Mr. Rob Stone heeft te benadrukken, is er gebruik gemaakt van zwart, wit en van een hele opvallende, sprekende kleur, namelijk rood.
Fun fact: Mr. Rob Stone zijn bijnaam onder vrienden is ‘Rood’, dus deze kleur gebruiken, was onvermijdelijk.
#e84915
#000000
#ffffff

Proces

Om het project te realiseren, is er eerst goed in kaart gebracht wie Mr. Rob Stone is, waar hij voor staat en op welke doelgroep hij zich wil richten. Aan de hand hiervan is door middel van brainstormsessies een concept gemaakt, die helemaal aansluit op de missie en identiteit van Mr. Rob Stone. De belangrijkste ontwikkelingen hiervan waren het logo en het icoon van Mr. Rob Stone zelf, welke toegepast zijn in patronen die voor verschillende doeleinden gebruikt kunnen worden. De nieuwe huisstijl is vervolgens doorvertaald in allerlei drukwerk, zoals visitekaartjes, verpakkingsmateriaal, accessoires voor in de keuken, de website en social media.

Resultaat

Wij gaan verder dan alle anderen

Mr. Rob Stone heeft zijn brand uiteindelijk doorvertaald gekregen op elke manier waar hij nu mee naar buiten kan komen. Van gepersonaliseerde accessoires en verpakkingsmateriaal om zijn gerechten in te serveren, tot aan een toffe fotoshoot, waardoor we nu kunnen doorpakken met de groei van zijn social media kanaal @mrrobstone en de promotie van zijn website.

Meer projecten zien?

OrganizeWise

OrganizeWise is toegewijd aan het creëren van structuur, ruimte en overzicht voor mensen en bedrijven. De nieuwe huisstijl straalt dit helemaal uit.

JA! Financiële planning

JA! Financiële planning is expert op het gebied van financiën en wil dit toegankelijk maken voor een breder publiek met een uitnodigende huisstijl van Dissabrand.