Branding

OrganizeWise

4 minuten leestijd

Project omschrijving

OrganizeWise is toegewijd aan het creëren van structuur, ruimte en overzicht voor mensen en bedrijven. Door de zakelijke, rustige en gestructureerde benadering van het bedrijf is er een huisstijl ontwikkeld die dit uitstraalt. Een passend logo met rustige kleuren en duidelijke uitingen zorgen ervoor dat OrganizeWise de markt goed kan betreden. De visie van OrganizeWise wordt door de nieuwe visuele identiteit uitgedragen naar de klant.
De pay-off van OrganizeWise is ‘Geordend, recht door zee’. Allereerst sluit het thema van het OrganizeWise hier goed op aan. Dit thema is namelijk gebaseerd op een strandwandeling om je gedachten op orde te stellen. Daarnaast laat de pay-off duidelijk zien waar OrganizeWise voor staat en met welke focus zij de dienstverlening uitvoert.
De pay-off van OrganizeWise is ‘Geordend, recht door zee’. Allereerst sluit het thema van het OrganizeWise hier goed op aan. Dit thema is namelijk gebaseerd op een strandwandeling om je gedachten op orde te stellen. Daarnaast laat de pay-off duidelijk zien waar OrganizeWise voor staat en met welke focus zij de dienstverlening uitvoert.

Kleurgebruik

De kleuren van OrganizeWise zijn gebaseerd op een strandwandeling die zorgt voor rust en overzicht in je hoofd. Er wordt gebruik gemaakt van de kleuren van de zee, het strand en de stenen.
#546c8a
#b4c4d4
#eeedeb
#d2c8b8

Proces

Tijdens een leuke meeting heb ik een goede indruk gekregen van wat de visie van OrganizeWise is. De kaders van de projectomvang werden vastgesteld. Met een duidelijk beeld van hoe de eigenaresse van OrganizeWise haar bedrijf wil laten zien, heb ik 2 concepten uitgewerkt. De eerste conceptrichting had het uitgangspunt van een strandwandeling die je gedachten op orde moeten stellen. Het tweede concept had het warme, veilige thuisgevoel als uitgangspunt. Na de conceptkeuze zijn de laatste puntjes op de i gezet en is de nieuwe huisstijl van OrganizeWise doorvertaald naar visitekaartjes, hand-outs en een presentatieformat.

Resultaat

Wij gaan verder dan alle anderen

Het resultaat is een concept dat rust, kalmte en verwelkoming uitstraalt. Een strak logo die bij de letter i precies in elkaar valt, zoals ook de juiste puzzelstukjes in elkaar moeten vallen na de juiste hulp van OrganizeWise. De kleuren staan in verband met de innerlijke rust die je krijgt door een wandeling langs het strand. De uitwerking van alle elementen zorgen voor een perfecte visuele weergave van de visie van OrganizeWise.

Meer projecten zien?

Mr. Rob Stone

Mr. Rob Stone is een urban chef die een explosie aan smaken creëert door het veelzijdige aanbod van de Caribische keukens te combineren. Met behulp van Dissabrand is zijn identiteit nu visueel.

JA! Financiële planning

JA! Financiële planning is expert op het gebied van financiën en wil dit toegankelijk maken voor een breder publiek met een uitnodigende huisstijl van Dissabrand.