Branding Packaging design

Rouge Foncé

5 minuten leestijd

Project omschrijving

Rouge Foncé is een initiatief dat is opgezet door een Betuwse fruithandelaar met een passie voor de beste kwaliteit fruit. In de Betuwe groeien gedurende het zomerseizoen verschillende goede rassen kersen, maar slechts enkele weken per jaar is er top kwaliteit te vinden onder een aantal rassen. Deze kwaliteit wordt verkocht op de grote markt van Parijs.
Om onderscheid te maken tussen normale kwaliteit en deze topkwaliteit is de standaard doos van de kersen aangepast naar een ander formaat. Zo is de doos net wat hoger, maar wordt dezelfde hoeveelheid kilo’s hierin verpakt. Het voordeel hiervan is dat de kersen de ruimte hebben en geen enkel risico hebben om te beschadigen door een doos die er bovenop staat.

Daarnaast heeft deze doos ten opzichte van alle standaard zwarte dozen ook zijn eigen stijl. De kleurtint van de kersen is hierop terug te zien en natuurlijk wordt de merknaam Rouge Foncé gecommuniceerd.

Rouge Foncé betekent trouwens donkerrood. Hoe toepasselijk!
Om onderscheid te maken tussen normale kwaliteit en deze topkwaliteit is de standaard doos van de kersen aangepast naar een ander formaat. Zo is de doos net wat hoger, maar wordt dezelfde hoeveelheid kilo’s hierin verpakt. Het voordeel hiervan is dat de kersen de ruimte hebben en geen enkel risico hebben om te beschadigen door een doos die er bovenop staat.

Daarnaast heeft deze doos ten opzichte van alle standaard zwarte dozen ook zijn eigen stijl. De kleurtint van de kersen is hierop terug te zien en natuurlijk wordt de merknaam Rouge Foncé gecommuniceerd.

Rouge Foncé betekent trouwens donkerrood. Hoe toepasselijk!

Kleurgebruik

Voor het kleurgebruik voor de verdere uitwerking van Rouge Foncé is vooral gekeken naar verschillende tinten die terug te herleiden zijn naar de kwaliteitskers. Dit is een diepe, donkere rode kleur. Deze afwisselend met een lichte tint hiervan geeft een leuk, modern effect!
#672532
#aa5581

Proces

Allereerst werd de naam bedacht voor Rouge Foncé. Gezien onze Franse doelgroep zijn we die richting in gaan denken. Simpel, maar wel catchy en het liefst ook nog te herkennen voor Nederlanders. Deze naam is na een brainstorm uiteindelijk Rouge Foncé geworden, donkerrood. Het luxe segment van deze kersen vroeg om een sjieke, luxe uitstraling. Dit waren de kernwaarden om het ontwerp mee te starten.

Resultaat

Wij gaan verder dan alle anderen

Het resultaat is een kersendoos, welke net een aanpassing heeft in het formaat van de doos om de kwaliteitskersen zo goed mogelijk te presenteren en beschermen. Dit in een mooi jasje met een eigen merknaam. De tagline ‘La meilleure qualité, sélectionnée pour vous’ is verwerkt in de verdere uitingen.

Meer projecten zien?

OrganizeWise

OrganizeWise is toegewijd aan het creëren van structuur, ruimte en overzicht voor mensen en bedrijven. De nieuwe huisstijl straalt dit helemaal uit.

Mr. Rob Stone

Mr. Rob Stone is een urban chef die een explosie aan smaken creëert door het veelzijdige aanbod van de Caribische keukens te combineren. Met behulp van Dissabrand is zijn identiteit nu visueel.