Branding

Stay Tea Concepts

6 minuten leestijd

Project omschrijving

Stay Tea is een conceptontwerp wat is ontstaan vanuit het probleem dat wanneer je net ontspannen onderuit op de bank zit en je thee is ingetrokken, je weer op moet staan… Wie kent het niet? Opstaan kost je stiekem teveel moeite en het gebruikte theezakje op het papieren verpakkinkje leggen, zorgt uiteindelijk weer voor natte plekken op tafel.
Hier heeft Stay Tea Concepts een nieuwe verpakking voor ontwikkeld. De verpakking is gemaakt van Stone Paper. Dit materiaal bestaat voor het grootste gedeelte uit steengruis en om dit te maken zijn geen bleekmiddel en grote hoeveelheden water nodig. Het materiaal is dus zowel duurzaam als waterdicht. Deze waterdichtheid is nodig bij de verpakking van Stay Tea om doorlekken te voorkomen. De materiaalkeuze in combinatie met de gebruikte vouwtechniek zorgen voor een verpakking die je bij een echte ontspannen houding op de bank zelfs op je kussen kan neerleggen. Er gebeurt niets! Wanneer je zelf opstaat, gooi je de verpakking pas weg.
Hier heeft Stay Tea Concepts een nieuwe verpakking voor ontwikkeld. De verpakking is gemaakt van Stone Paper. Dit materiaal bestaat voor het grootste gedeelte uit steengruis en om dit te maken zijn geen bleekmiddel en grote hoeveelheden water nodig. Het materiaal is dus zowel duurzaam als waterdicht. Deze waterdichtheid is nodig bij de verpakking van Stay Tea om doorlekken te voorkomen. De materiaalkeuze in combinatie met de gebruikte vouwtechniek zorgen voor een verpakking die je bij een echte ontspannen houding op de bank zelfs op je kussen kan neerleggen. Er gebeurt niets! Wanneer je zelf opstaat, gooi je de verpakking pas weg.

Kleurgebruik

Bij een productrange kun je lekker aan de slag met een breed kleurenpallet. Voor Stay Tea is gekozen voor frisse kleuren. De kleuren geven ook een smaakaanduiding weer. Zo is Rooibos thee bijvoorbeeld een rode tint en groene thee natuurlijk groen.
#7bba61
#33998e
#dc7151
#3c3c3c

Proces

Het proces van Stay Tea was zeer uitgebreid. De structurele verpakking is ontstaan uit een irritatie van het gebruik van het huidige theezakje. Daarom zijn er oplossingen gevonden vanuit een onderzoek naar waterproof materiaal en een nieuwe vouwwijze van het zakje, waardoor thee er na gebruik niet uit lekt. Nadat het structurele ontwerp was ontworpen, getest en geoptimaliseerd, werd de grafische uitwerking hiervan gemaakt.

Resultaat

Wij gaan verder dan alle anderen

Het resultaat is een waterdichte theeverpakking welke ervoor zorgt dat je lekker ontspannen op de bank kunt blijven zitten zonder zorgen. Het concept is uitgewerkt in de drie smaken Earl Grey, groene thee en Rooibos.

Meer projecten zien?

OrganizeWise

OrganizeWise is toegewijd aan het creëren van structuur, ruimte en overzicht voor mensen en bedrijven. De nieuwe huisstijl straalt dit helemaal uit.

Mr. Rob Stone

Mr. Rob Stone is een urban chef die een explosie aan smaken creëert door het veelzijdige aanbod van de Caribische keukens te combineren. Met behulp van Dissabrand is zijn identiteit nu visueel.