Brand design

Brand design

Wat is
Brand design?

Jouw nieuwe bedrijf goed beginnen met een huisstijl die helemaal aansluit op jouw doelgroep en missie? Of jouw huidige bedrijf een frisse update geven, zodat je weer helemaal met deze tijd mee kan?

Dan is een brand design wat je nodig hebt. Door middel van brand design creëren we de visuele identiteit van jouw merk, waaronder het ontwerp van het logo, de typografie, het kleurgebruik, je verpakking en allerlei andere gerelateerde grafische elementen. 

Het doel van brand design is om een uniek en herkenbaar imago neer te zetten dat de brand identity en de merkwaarden communiceert aan de doelgroep.

Brand design is een essentieel onderdeel van branding en marketing, omdat het helpt om het merk te onderscheiden van de concurrentie en het een sterkere positie te geven in de markt. Het helpt ook bij het opbouwen van merkloyaliteit en het creëren van een emotionele verbinding met de doelgroep. Brand design is daarom van cruciaal belang voor het succes van een merk. 

 

Categorie
01

Nieuwe onderneming  |  We richten ons op jouw toekomstplannen en doelgroep. Vanuit ons vooronderzoek zetten vanaf de grond een te gek concept neer.

Categorie
02

Rebranding  |  We stoppen jouw bestaande merk in een deels of compleet nieuw en eigentijds jasje.

Categorie
03

Je brand verfijnen  |  Samen zorgen we ervoor dat jouw brand strategisch klopt en door middel van grafisch ontwerp wordt doorvertaald in al je tastbare uitingen.

Belangrijkste kenmerken

01

Authenticiteit  |  Brand design moet authentiek zijn en de missie, visie en waarden van het merk weerspiegelen om vertrouwen en loyaliteit bij de doelgroep op te bouwen.

03

Herkenbaarheid  |  Brand design moet herkenbaar zijn voor de doelgroep, zodat ze zicht met het merk kunnen identificeren en het merk onthouden.

02

Consistent  |  De visuele elementen van brand design moeten consistent zijn in alle online en offline communicatiekanalen om een sterke identiteit te creëren en behouden.

04

Originaliteit  |  Een sterk merkimago moet zich onderscheiden van de concurrentie. Originaliteit in branding maakt een groot verschil.

01

Authenticiteit  |  Brand design moet authentiek zijn en de missie, visie en waarden van het merk weerspiegelen om vertrouwen en loyaliteit bij de doelgroep op te bouwen.

02

Consistent  |  De visuele elementen van brand design moeten consistent zijn in alle online en offline communicatiekanalen om een sterke identiteit te creëren en behouden.

03

Herkenbaarheid  |  Brand design moet herkenbaar zijn voor de doelgroep, zodat ze zicht met het merk kunnen identificeren en het merk onthouden.

04

Originaliteit  |  Een sterk merkimago moet zich onderscheiden van de concurrentie. Originaliteit in branding maakt een groot verschil.

Benieuwd naar voorbeelden?

Mr. Rob Stone

Mr. Rob Stone is een urban chef die een explosie aan smaken creëert door het veelzijdige aanbod van de Caribische keukens te combineren. Met behulp van Dissabrand is zijn identiteit nu visueel.

Brasserie aan de vijver

Brasserie aan de vijver gaat all the way op het gebied van een bedrijf van de grond zetten. Na de bouw van een gloednieuw pand is ook de branding helemaal aangepakt door Dissabrand.